Seminte De Susan Alb 200g ALL FOR NATURE



  • 6.60RON

  • Brand:All For Nature
  • Cod Produs: 04988
  • Disponibilitate: In Stoc Cantitate: 29

Se crede ca semintele de susan (Sesamum indicum) au fost unul dintre primele condimente folosite de oameni. Cele mai vechi dovezi ale utilizarii lor provin din legendele asiriene care descriu obiceiul zeilor de a bea vin pe baza de seminte de susan, inainte de crearea pamantului.

Susanul era una dintre principalele plante cultivate si in minunatele gradini suspendate ale Babilonului. Babilonienii foloseau semintele de susan pentru a prepara prajituri, dulciuri, alcool si vin.

Semintele de susan erau considerate aliment dar si sursa de substante pentru prepararea parfumurilor, iar femeile amestecau semintele cu miere si mancau aceste dulciuri pentru a-si stimula glandele sexuale.

Tarile de origine ale susanului par a fi India, China, Mexic, Nicaragua, Guatemala, Venezuela, El Salvador, Sudan si Etiopia. In zilele noastre creste mai ales in India si Orientul Indepartat.

Cateva dintre proprietatile semintelor de susan: vitalizant, antiastenic, stimulent al hematopoezei, nutritiv, regenerant, laxativ, afrodisiac, vitaminizant, tonic, calmant, emolient, stimulent intelectual.

Indicatii terapeutice ale semintelor de susan:

>impotenta,

>boli de piele, caderea parului

>tuse cronica, plamani slabiti,

>constipatie cronica, dizenterie,

>amenoree, dismenoree,

>retractii ale gingiilor, degradare a dintilor,

>simptome asociate trombocitopeniei, subponderalitate,

>hemoroizi,

>oase fragile, osteoporoza,

>convalescenta.

Susanul are o valoare energerica mare, este bogat in vitamina E si stimuleaza in mod considerabil virilitatea.

In India este supranumit “rasayana” adica “cel care prelungeste viata“.

Printre beneficiile pentru sanatate ale consumului de seminte de susan amintim:

1. Buna sursa de fibre

3 linguri de seminte de susan (aprox. 30gr) ofera 3.5 gr de fibre, ceea ce reprezinta 12% din aportul zilnic necesar.

Fibrele sunt bine cunoscute pentru sustinerea sanatatii digestive, in reducerea riscului de boli de inima, anumite tipuri de cancer, obezitate si diabet de tip 2.

2. Pot scadea colesterolul si trigliceridele

Studiile sugereaza ca un consum regulat de seminte de susan poate ajuta la scaderea nivelului de colesterol si a trigliceridelor – care sunt factori de risc pentru bolile de inima.

In urma unui studiu la care au participat 38 de persoane cu un nivel ridicat de lipide in sange, carora li s-au dat sa consume cate 40 de grame de seminte de susan zilnic, timp de 2 luni, au inregistrat o reducere a 10% a coleterolului rau si 8% a trigliceridelor, comparativ cu grupul placebo.

3. Pot reduce tensiunea arteriala

Semintele de susan sunt bogate in magneziu, ceea ce poate ajuta la scaderea tensunii arteriale.

In plus, liganii, vitamina E si antioxidanii din aceste seminte pot ajuta la prevenirea depunerilor pe artere, mentinand o tesiune sanatoasa.

4. Sustin sanatatea oaselor

Semintele de susan sunt bogate in cativa nutrienti care ajuta la mentinerea sanatatii oaselor, printre care, cel mai important: calciul.

Cu toate acestea, semintele de susan contin compusi naturali numiti oxalati si fitati, antinutrienti care reduc absorbtia acestor minerale.

Pentru a limita impactul acestor compusi, incercati sa inmuiati, prajiti sau incoltiti semintele.

5. Sunt o sursa buna de vitamine din grupul B

Alte beneficii ale semintelor de susan includ:

-ajuta functionarea normala a tiroidei si balanseaza nivelul hormonal in timpul menopauzei

-pot calma durerea artritica a genunchiului

-pot ajuta sistemul imunitar si formarea celulelor sanguine


Scrie un review

Te rugam sa te conectezi sau sa creezi un cont pentru a lasa un review

Adauga produs special in lista saptamaniiProdus special